SKRIVET: 2016-06-19, kl 17:57:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

Söndag och jag längtar till måndag

Den här helgen får gärna ta slut nu. Det har varit en sån dålig helg så jag bara längtar till måndag.. Ny vecka är väl samma sak som ny start?

Igår orkade jag knappt ta mig utanför hemmet, kom ner till Ica för att köpa mat och ger mig själv en guldstjärna för att jag faktiskt tog tag i att gå och handla mat fast det var det sista jag ville. Att äta.

Idag har jag orkat mer, orkat handla blommor och fixat på balkongen men sen när det var klart känns det bara som att luften gått ur mig, orkar knappt gå upp ur sängen. Idag har jag dessutom slarvat med maten. Vet att jag kanske borde äta men jag vill inte, det tar emot så otroligt mycket. Mår illa och är inte alls sugen på att äta. Jag vill bara få känna mig sugen på mat, få känna mig hungrig. Nu mår jag bara illa av tanken på mat.

Jag vill ha måndag nu, ha mina jobbrutiner. En ny start. Tvingas hålla mig så pass sysselsatt så att jag inte riktigt märker hur jag mår. På jobbet känns det naturligt att äta, inte för att jag är mer sugen på mat där.. Men på nått sätt går det lättare att äta där. Kanske för att det är så mycket runt om kring mig så jag hinner inte märka hur jag känner mig och mår utan jag äter med barnen och sen är det klart.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: