SKRIVET: 2016-08-18, kl 22:00:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sofie 80 år

Vet knappt längre vad som gör mest ont. Lederna eller någon av det magonda. Har fått vila från styrketräningen men börjar bli otålig..jag vill kunna träna, jag vill inte vara som en 80 årig gammal kärring som knappt kan lyfta en tekopp utan smärta. Just nu knaprar jag strandnypon och håller tummarna för att det kanske kan hjälpa lite i alla fall. Och inom kort ska jag börja äta antibiotika för äggledarinflammation så snart kanske det magonda försvinner. Så förhoppningsvis har jag bara mitt "vanliga" magonda kvar inom kort och det kan jag ändå leva med. Hoppas hoppas hoppas! Så att jag kan börja leva som en 25 åring. Vill träna och orka göra saker. Vill leva. Vill klara av saker som jag idag inte klarat pga smärta. Jag vill känna mig stark. Stark nog i fingrarna så att jag kan bära tunga saker eller öppna burkar utan att fingrarna ger upp. Jag vill leva utan smärta så att jag kan få känna mig pigg. Att all energi inte ska gå åt till att överleva dagen fylld med smärta.

Jag vet att jag troligtvis aldrig kommer vara helt symtom fri men om det bara håller sig på en lagom nivå, så där så att det bara gör lite ont på ett ställe. Det kan jag ändå leva med. Och hoppet om att den stunden ska komma, det är det som får mig att orka fortsätta kämpa.


Caroline Tellebo

Usch stackare, önskar jag kunde avlasta dig.

Ledbesvären är de kopplade till chrons?

Du är så stark!!! Kram ❤️
/carro

Svar: Aah enligt läkaren är ledvärken kopplat med chrons.. :/
Taack så mkt ❤❤ kramar!
Sofie


Anonym

Styrke kramar till dig finaste Sofie! 💜


Anonym

Styrke kramar till dig finaste Sofie! 💜



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: