SKRIVET: 2016-08-21, kl 19:59:05 | PUBLICERAT I: Allmänt

Bröllop och antibiotika

Gårdagen var helt faktisk! Att min barndomsvän gifter sig med min brors barndomsvän känns lite smått konstigt men samtidigt så kul! Och jag är glad att jag väntade med att starta min antibiotika kur till idag. Trots att det var fruktansvärt jobbigt i början av dagen/kvällen när man satt ner mycket. I kyrkan var det med lättnad som jag ställde mig upp så fort man fick chansen och likadant var det vid middagen. Men jag hade ändå bestämt mig innan att jag skulle skita i att jag hade ond. Bara vara glad och fira mina vänners stora dag och det gick bra :) Kroppen och huvudet är rätt bra på det sättet. Ibland kan man lixom låtsas som att man mår bra, inte helt bra såklart och tyvärr inte under några längre stunder men så här som på bröllopet. Jag hade bestämt mig för att må bra och trots att det gjorde sjukt ont ibland så klarade jag mig bra. Jag dansade och hade kul och det är jag så glad för! Och idag har jag börjat med mina två olika antibiotika tabletter så snart kanske jag slipper den här smärtan jag får av att sitta. Håll tummarna! Fick i alla fall en ungefär 5 minuters lång föreläsning när jag hämtade ut medicinen. Vad jag får och inte får äta. Och att det är absolut förbjudet att dricka alkohol. Även upp till tre dagar efter behandling annars blir det direkt in till akuten. Men ja toppen det lät inte alls läskigt. Bäst att jag sköter mig på den fronten då.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: