SKRIVET: 2010-07-07, kl 21:40:02 | PUBLICERAT I: Allmänt

Gjorde som idolen - fick drömjobbet!

Ni kommer väl ihåg Jerry, han som praktiserade på ICA-reklamerna, han som har downs syndrom. Jag kommer ihåg att det var väldigt mycket snack om honom, en del bokstavligt talat idiotiskt nog drev om honom och den delen gjorde mig jäkligt arg och sen var det ju några som tyckte att det var fel att ha med honom i reklamen eftersom att många just drev med honom och andra med funktionsnedsättning och sen fanns det ju dom som tyckte att det var bra.

Först vill jag bara säga att dom korkade människorna som drev med "Ica-Jerry" och andra för att han/dom har ett funktionshinder är helt dumma i huvudet! Alla människor borde ses för deras personlighet och insida och inte för hur dom ser ut eller om dom har något funktionshinder. Men nog om det..

Man hade ju ändå en baktanke med att ha med en funktionshindrad och det var mycket för att andra människor med funktionshinder skulle bli "peppade" eller kunna komma ut i arbetslivet mer och det är just det som har hänt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7428219.ab via den länken kan ni läsa en artikel om Anders som hade jobbat på ett jobb i drygt 24 år och de jobben verkade inte sådär jätteunderhållande, men så såg Anders Ica-reklamen där Jerry var med och han blev då peppad och tänkte "Kan han, så kan jag". Åh jag blir bara så glad när jag läste den här artikeln, Han blev ju så sjukt glad över att få jobbet, tänk er hur glada ni blir när ni får ett jobb..och jag kan tänka mig att de personer som har ett funktionshinder och nog vanligtvis har rätt så svårt att få ett jobb (Iallafall ett jobb som ex på ica) blir extremt glad över en sådan här chans. (Självklart har jag ju ingen aning egentligen men det känns somatt det är så iallafall) Men jaa som sagt han blev ju så glad och den glädjen kom ut till mig här i tvsoffan när jag läste det så jag bara måste dela det med er.

Efter att "Ica-Jerry" var med i tv-rutan har 400 personer med funktionsnedsättning fått jobb i ICA-butiker, så jag tycker att det var ett väldigt bra inisiativ att satsa på att få in dom i arbetslivet.


mellis

det tycker vi om!

nedsätt inte funktionshindrade!! bra tt fler har fått jobb ! :D



PUBLICERAT: 2010-07-11, 15:16:01 | URL: http://handbollstokig.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: